FWD Takaful

FWD Takaful

fwd takaful




Adakah anda tertanya tanya, siapakah FWD Takaful? Syarikat insurans takaful barukah?
Ya, FWD Takaful adalah syarikat insurans takaful terbaru dalam pasaran Malaysia 2019 dan pastinya FWD Takaful akan memberikan kelainan terhadap pelan pelan takaful seumpanya di dalam pasaran takaful di Malaysia.

FWD Group telah membeli kepentingan di dalam HSBC Insurance (Asia Pasific) Holdings Ltd di dalam HSBC Amanah Takaful Malaysia Bhd. Kemudiannya dijenamakan semula menjadi FWD Takaful Berhad.

Baik, kita sembang asal usul FWD. FWD sebenarnya adalah cabang perniagaan insurans bagi syarikat gergasi Hong Kong iaitu Pasific Century Group.

Syarikat Pasific Century Group melabur sebanyak RM1.06 bilion untuk tempoh 5 tahun akan datang khusus untuk FWD Takaful di pasaran Malaysia.

Di Malaysia, FWD memperkenalkan FWD Takaful Bhd di mana pemilikan adalah 49% manakala KWSP Malaysi pula memiliki 20% saham.

Ketika ini, FWD mempunyai cawangan di Hong Kong, Macau, Thailand, Indonesia, Filipina, Singapura dan Vietnam.

FGGXFWD

FWDXFGG
FWDXFGG


Agensi utama di FWD iaitu Financial Genius Group yang dimiliki oleh Dato Seri Mahadi, kini sedang membuka lembaran baru dalam industri takaful di Malaysia.

Dengan kepakaran dan semangat dalam memartabatkan industri takaful, Dato Seri Mahadi dan team FGG akan melebarkan cawangan dan servis FWD ke seluruh tanah air.   





Jika anda SERIUS Berminat dengan FWD Takaful: